En utvecklingsresa i tre steg!
Boka alla tre eller en i taget.
Del 1 |
Från meningslöst prat till effektiva beslutsmöten. |
|
Vad kostar olösta konflikter i er organisation? Vad innebär möten som inte leder till handling? Den här resan syftar till att skapa tillit i ledningsgruppen, så att era möten leder till beslut. Beslut som genomförs! Ni ska ha modet att ta en konflikt och lösa den, det är då utveckling sker. Att sitta av möten är inte strategisk utveckling. Vi säger inte bara att vi påverkar resultatet, vi mäter det! Vi börjar och avslutar programmet med en nulägesanalys. |
Innehåll
|
Extended DISC Ledarskapsprofil - inkl personlig genomgång och utvecklingsplan. Litteratur: Fem felfunktioner i en grupp av Lencioni Patrick (titeln är negativ men innehållet BRA) |
Antal möten |
Fyra halvdagar. |
Varför |
Rätt kommunikation motiverar individer och team! Men vad är rätt? Det är först när vi förstår HUR vi gör rätt som vi kan öka vår lönsamhet. Att få nya kunskaper om oss själva och andra i gruppen ger oss verktyg att utvecklas. Första steget till utveckling är att bli medveten om sin egen stil, och att det finns andra. När |
|
|
Del 2 |
Er värdegrundsresa: |
Innehåll
|
Mål och värderingar. Strategier för visioner om mål. |
Antal möten |
Fyra halvdagar. |
Varför |
Den här modulen krävs för att ni själva skall ha en glasklar bild av företagets värdegrund, vad betyder den för mig och hur lever vi i ledningsgruppen den så att alla vill bli en del av den. |
|
|
Del 3 |
Värdegrunden i hela vårt företag |
Innehåll
|
Här arbetar vi med att få ut värdegrunden i hela företaget. På varje möte beslutas om en uppgift som varje chef genomför med sin grupp, resultaten diskuterar vi på kommande möte, och beslutar om en ny för nästkommande. |
Varför |
Att skapa delaktighet är A och O i lönsamma team. Vi hjälper er att implementera allt det som ni gemensamt har landat i. |
Antal möten |
Fyra halvdagar. Tidsplanen sätter vi gemensamt. |
|
|
Tillval |
Induviduell coachingHjälper individer att uppnå en varaktig förändring i sitt sätt att kommunicera och i sitt sätt att leda sig själv och andra. Tydlighet är viktigt för att uppnå mål, och tydlighet kommer först när något är förankrat i värderingar. Medarbetarundersökning
Ger er svar på medarbetarnas kunskaper om och deras vilja att leva företagets värderingar. |